cinta sampai mati

Saturday, 20 August 2011 by Siti Aishah (ecah) 0 comments

awak... saya sedih...

by Siti Aishah (ecah) 0 comments

Haddad alwi feat Gita gutawa - Salam Ramadhan

Saturday, 13 August 2011 by Siti Aishah (ecah) 0 comments

salam ramadhan....

by Siti Aishah (ecah) 0 comments
hai... selamat berposE yer kawan2.......
bulan puasa ini memang indah dan penuh dengan kesucian...
allhamdullilah... bulan puasa 2011 nie eca nikmati dengan penuh bersyukur...
bukan nak cakap apa.. alhamdulillah..2 je yang mampu cakap jer.. tak brani nak cakap banyak2..


eca peliklah lah.. kenapa ada sesetengah manusia nie berfikiran nagetif.. maksud eca..
dye suka citer hal keburukan orang... dye 2 dah perfect sgt ker.. tak kan.. so, why la suka busy body sgt..
ingat lah.. kat dalam dunia ni ada hukum karma.... kalau cantik sangat tapi dari segi perangai tak cantik.. hodoh...
orang reject juga... kita nie, kalau nak memelihara " cantik " dari segi perangai, kelakuan or ape2 biar lah orang tgk kita sedap je mata memandang... lagi2 dr sifat macm sorang ibu yang kenal erti kasih, cinta, sayang..
yang pandai memasak.. bukan ker itu membuat leleki jatuh hati dengan kita... kita nie.. pompuan lain taw.. berbeza dengan laki..... so, selebihnya fikirlah... eca pon ada boy.. kene jaga juga... hope gud luck ye kawan2........

kenape saya cintakan awak?

Friday, 12 August 2011 by Siti Aishah (ecah) 0 comments

Hanya Ingin Kau Tahu With Lyrics

by Siti Aishah (ecah) 0 comments

andai lelaki tahu

by Siti Aishah (ecah) 0 comments

Give Me Everything (Tonight) - Pitbull ft. Neyo, Nayer & Afrojack w/ lyr...

by Siti Aishah (ecah) 0 comments
Wednesday, 10 August 2011 by Siti Aishah (ecah) 0 comments
Wahh!! ase rindu lah,,, da lama tak buka bLog nie.......


eca bersyukur sangat2 bulan puasa kali ini... alhamdulillah dengan izin allah betemu kembali
dengan bulan puasa 2011 penuh bermkana dalam life eca..


mooD : mmg tenang dan alhamdulillah bahagia.....


tP.. sejak2 akhir nie..... eca mimpi sesuatu la..... nak tahu kew.. ??


::: alkisahnya......


1 kawasan nie... membe eca ajak turun tanggan pergi 1 bilik..
sambil turun hati tertanya-tanya..bilik apa yang dowang ajak trun.. eca pon ikot la...
da sampai pintu depan.. bilik nak masuk 2 lain dari bilik yang lain... ( hati terkejut)
tangan touch 1 tempat nie.. tetiba bole tembus tiada pintu... (macam dalam awangan + sejuk )
terus masuk la.. terdiam tak terkata sebab nampak 10 orang pakai sarban, jubah, mukanya suci sgt2...
kwn2 lain tinggalkan eca.... eca ikot jer kaki ni melangkah kehadapan...
tetiba salah seorang dr 10 orang bertemu ngn eca... mulut eca bole cakap "boleh bagi saya petunjuk tak"
dye dengan senyum... bole.. n berkata : "duduklah dan pejam mata" ..
eca pon duduklah... tp dye suh eca pakai 1 rantai or tasbih.. ( seingat la)
eca pon ikot lah dengan hati yang baik tiada niat apa2...
tetiba... dengan kuasa allah... hanya allah je tahu...
eca dapat rasakan sesuatau.. tetiba.. eca nampak diri eca sewakt eca pejam mata..
ya allah.. hanya tuhan sahaja tahu... terkejut... eca dalam 1 kaw. tetiba ada orang heret eca,....
tup2, eca kene cincang tp dalam 2 dye tak nmpak kan sgt.. outomatik
eca terus mnjerit sebab nmpak diri eca... tak lama 2.. dye suh tenangkan eca..
baca ayat2.. alhamdulillah kembali ok....


kesimpulannya... apakah yang kowang terfikir???
my mum cakap.... allah bg rahmat suh bertaubat... bertaubat lah... ada hikmah dlm blan puasa nie...


-> ehh!! kowang penah dengar lagu  TUHAN BERIKAN AKU CINTa...
maksudnya begitu mndalam.. hehehe.. lagu mY bLog nie la.. HAHA...
suke sesangat sebab lagunya ingat pada ALLAH SWT...



Lirik lagu Ayu Shita – Tuhan Berikan Aku Cinta


Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta


Lirik Lagu Hatimu Milikku – Nera AF9

Pernahkah engkau hargai
Cintaku yang sejati
Pernahkah engkau mengerti
Akan diriku ini
Betapa hebatnya cintamu
Memberiku sejuta pilu
Betapa agungnya asmaramu
Membuatku terpaku
Di sisimu aku terdiam seribu bahasa
Di hatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan
Ku cinta padamu
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa batas degupan jantungku
Mungkinkah hatimu milikku jua
Ku sayang padamu
Kan kuabadikan dikau
Suatu kenangan yang manis
Yang tak mungkin aku lupa
Untuk selamanya
Kan kucoretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Dapat jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini
Bagai bahtera yang dilanda badai
Gelora cintamu
Mengoncang jiwaku
Berombak mencari
Daratan yang damai
Ohhh cintaku
Aku coretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Dalam hidupku ini








Sunday, 3 July 2011 by Siti Aishah (ecah) 0 comments
eca rasa happy sangat jumpe bf eca...
eca tak tahu macam mana nanti bila berjauhan...
mungkin eca yang pergi jauh.. merantau...
eca tengok muka dye rasa macam nak nangis sangat2...
tapi.. eca tak mampu nak kuarkan air mata depan lelaki yang eca sayang..
eca sembunyikan 1001 perasaan.. eca tak nak dye rasa sedih apa yang eca alami sekarang..
eca kalau bole nak buat dia bahagia.... nak dia tersenyum... nak tengok dia ketawa..
2 pon dah memadai bagi eca...dah bersyukur bagi eca......
eca tengok muka dia puas2.. walaupon tengah betoikan motor...
eca nak tengok puas2.. eca takot suatu hari eca tak dapat tengok dia lagie...

eca rasa kesihatan eca macam makin teruk... eca diam.. eca tahan sakit..
eca tak nak sesiapa risau pasal eca.. kalau boleh.. biar dowang tengok eca happy selalu...
tapi dalam hati.. hanya allah sahaja yang tahu... betapa merananya eca.. betapa sakitnya eca....
makin sedih... makin sakit datang...... ya allah.. adakah nie dugaan kau berikan kan aku???
aku da puas menangis... tapi tengok muka bf eca... eca sedih... kalu boleh eca nak bagitahu sesuatu..
yang eca sayang sangat kat dia... eca tak nak berpisah walau sesaat... kalu bole..
selagi eca hidup.. eca nak sangat luangkan masa sama2 dengan dia....

eca nak didik dia jadi seorang yang bertanggungjawab... eca nak didik dia berusaha... biar susah dahulu..
senang2 kemudian... eca banyak pesan macam2.. eca nak dia beringat.. eca tak nak nanti dia menyesal
bila suatu hari eca tiada.. selagi eca ada, selagi eca hidup.... eca nak bimbing dia jadi laki yang berguna...
AMIN....

eca rasa bersalah sangat2 dekat dia... eca tak de niat nak marah kat dia sesuka hati...
eca buat sume nie eca sayang dia sangat.. hanya allah je tahu betapa sayang nya eca dekat dia 
umpama eca sanggop gadai nyawa eca daripada dia rasa apa itu sakit?? merana??
kalu bole.. eca nak dia sentiasa bahagia....

dapat tengok dye.. laungkan masa ngn dye.. eca dah bersyukur..
janji dapat jumpa dia...bahagianya..... 2 jer... kalau lah dia mengerti isihati eca..
alangkah indahnya hidup nie...
tak pela... buat masa nie... eca hanya mampu diam jer..
eca dah penat sume nie..
biarlah dye fikir sendiri....
yang eca sedih sangat2 buat masa ini.....
Saturday, 2 July 2011 by Siti Aishah (ecah) 0 comments

cian orang 2.. demam ye sayang... tak cukup tidooo yer.....
hehehehehe.. eca sayang dye sangat2.. sebab dye baik...
suka buat eca ketawa.. ihklas pula 2...
kan t puji lebey2... bangga lak orang 2...
huhuhuhuhu.....

alamak..! cam mana erk....
akak angkat eca sama syift dan dept sama...
tak sangka la pula... macam kebetulan....
tak pela... sekurang2 tempat keje.. eca ada kawan..
ada kakak angkat.. tak lar malu sangat... hehehehe
hope nanti bila eca da masuk shift...
dye bole jaga eca...
macam budak kecil la pula...
kahkahkah......
dye baik taw...
dye banyak bagi semangat kat eca...

kenapa nie??

by Siti Aishah (ecah) 0 comments

eca tak tahu kenapa??
tak tahu sebab kenapa..
tak tahu kenapa sedih sangat..
tak tahu kenapa airmata cepat mengalir...
tak tahu knapa terjadi dalam life eca...

salah ker nak rasa apa itu bahagia..
kenapa tak bole tgk eca senang..
kenapa ada yang menguji diri...
kenapa??
mengapa???
sebab kenapa??
sebabnya.. apa yang terjadi.. allah swt yang tahu apa yang tersurat dan tersirat...





by Siti Aishah (ecah) 0 comments

assalammualaikum...
time ni eca hangout g melaka ngn family taw....
tapi masalahnya, eca hangout ngn kawan mesti lupa
nak amik pic eca ngn dowang...
so, eca citer la apa yang ader ea... 
hdehhehehheh



nie adik eca... uda.. kitaowang dah macam bukan adik bradik..
dah macam kawan taw.. kalau kuar g mana2.
mesti ramai tak pecaya kitaowang adik bradik..
cara kan....
hehehhehe


ni la eca... sesuka dye je snap eca tgh jalan...
hehe, tapi kira ok lah kan....


eh2... dowang nak g mana 2...
nak g makan ea.. JOM2...
lapooooo..  




ayah eca selamber jer an... yang kitaowang menyelit
dah memang kitaowang nie hantu gambar..
hahhahhahahha


time nie eca tgk monyet makan...
tak pasan lak adik bongsu eca amik pic senyap2....
hehehhe.. dah macam couple lak...


ayah penat, tapi kitaowang enjoy....
tak penah rasa erti penat kalau bejalan....

nie seingat eca... dekat taman aper ntah...
kat sini sejuk taw... sebab banyak pokok 
diperlihara.... mmmg eca lagi suka sebab eca cintakan alam persekitaran...


 cantikkan....


adoi... dah penat bejalan... dok2 jap....


hah!! ni kat taman rama2.... akhirnya dapat masuk gak sebab teringin....
sweet giler la....


ni ayah dan adik eca...


heheheheheheh


ni mama eca dan ayah eca...
muda kan mama eca....
lalallalallal.....


hehhehehhehhehe


time nie kan.. eca tgk lobang idung kura2...
hodoh giler lah....
hhahahhah, jahatnya eca......



lalalalalalaalaaaaaaaaaaaaaaa......


nie kat tempat rehat kat mana ntah..
lupa dah.... time ni lar hp ayah ilang..
cian ayah.. bawu beli dah ilang..
dugaan... sabar je laa...


hah.. da macam kawan2 kan...
kitaowang mmg cam ni....
suka posing...


nie adik eca.. taufik, membe2 pngil topit...
tp eca panggil achik.... lalala...


kau termenung apa??? hehehhehe


hehehhehehhehhe


hahhahhaha.. tahu tak knp eca ketawa?? 
sebab depan kitaowang ada lelaki tgh kacau kitaowang, 2 yang
malu.... hehehhehe


swett giler lar.....

huhu...



saper la amik pic nie.. nasib bek eca tgk.. law tak
tak tahu macam mana...


hehehehheheh


sayang mama...


sayang eca....


sibuk je pom sebelah 2....


time ni mmg haus giler r...
mencacau cari air....
tgk, kat tangan eca ada 2 air.. hehhehehhe


hahhahahhahah


dah kenapa 2????


mam abc setelah penat berjalan..
sedapnya.. da habis dah pon...
kahkahkah

kenangan di tempat keje..

Friday, 1 July 2011 by Siti Aishah (ecah) 0 comments


hellow2... nie je pic eca yang sempat amek gambar.. laen2 keje tak sempat la.. coz kowang tak sporting...
hahahhaha....


nie lah kawan eca... walaupon dye bawah umor dari eca..
dye bole layang pale eca.. happy gile ngn dye..
bila lah aku nak nakal2 dgn dye lagie... indunya....
tak pew.. nanti eca trun skudai prade.. nak jmpe dye..
banyak citer nie ... hehehhehehehehehe





haha.. sempat lagi eca amek pic kat dalam bilik persalinan..
dengan jaket 2... aduh... 



hah! ni lar abg2 tech. time eca keje flex...
citernya macam nie...
mula2 nak masu keje.. eca tak tahu dapat kat mana... tetiba ada bos besar bahagian tech. datang 
nak eca ngn membe eca.. dye cakap " saya mahu 2 owang pompuan kecik nie"
staf2 dye tak tahu nak cakap cam ner... dye panggil supervisor besar bhgian tech ( yang pakai baju biru)..
1 day.. abg yang kai baju biru kenakan eca...
eca masuk bilik lepas satlekan problem kat line..
dye buat muka ketat..muka marah.. eca diam.. dye tanya macam2..
eca dah macam nak nangis gile2.....
da puas kenekan... dye pujuk, pas2 kawan2 dye bole ketawa kan..
(tipah tertipu) katakan.. hahhahhaha...
dah kuar air mata... pas2 dye pujuk eca giler2, eca cuba elakkan sebab dye suami orang. suke2 
dye nak peluk.. nasib bek cepat lari.. hahahah.. mampos2....
eca cuti panjang..eca sakit......
naik dari cutie 2...
dowang rindu nak nyakat kat eca...
eca ni pemalu taw....
suka diusik
hehehehhehheheh..
eca rancang ngn member law continue study, nak blanja dowang makan kfc...
pas2, da tetapkan tarikh.....
kitaowang trun lar kat kfc taman u.....
bukan kitaowang blanja...
SUPRISE!!! dowang blanja... eii, nak nangis taw time wat jamuan 2...
ramai trun...
sempat pesan " belajar rajin2, engat mak ayah.."
tersentuh....
lepas da 1 tahun tak jmper...
eca terserempak abg yang kai baju biru 2, bini dye..anak dye.. n mak mertua dye..
eca salam dowang... dowang anggap eca macam adik dye....
baiknya....
eca doakan semoga anak dye sembuh n bahagia....
amin.. hahhahahhah



hah!! time ni aku keje promoter... basic pon bley tahan lar....
enjoy g karokk jer........




by Siti Aishah (ecah) 0 comments


JOM NYANYI SAME2..


tanya sama hati..
apa asal sayang..
adakah tandanya nampak dipandang..
kumbang rayu bunga..
bulan dan bintangnya..
punya tanda-tanda hubungan mesra..

tanya sama hati..
penahkah merindu..
ingat masa lena apa mimpimu..
masa berjauhan..
apa nan dikenang..
bila difahamkan itulah sayang..

tanya sama hati..
apa asal sayang..
adakah tandanya nampak dipandang..
kumbang rayu bunga..
bulan dan bintangnya..
punya tanda-tanda hubungan mesra..

tanya sama hati..
penahkah merindu..
ingat masa lena apa mimpimu..
masa berjauhan..
apa nan dikenang..
bila difahamkan itulah sayang..

ITULAH SAYANG....



:-)

by Siti Aishah (ecah) 0 comments

alhamdulillah... lega hati eca..
happy juga daripada kelmarin, dah 2 mlm menangis...
malaz nak bergado.. eca diamkan jer.. tapi smpai bila..
g keje, macam2 perasaan datang... tapi kuatkan hati juga
kadang2 memang da lemah giler... yela..
mana tak nya.. dulu eca frust menonggeng.. takkan kali ni pon sama gak kot??
kalau gitu baik tak payah couple kan... tapi kita hamba allah diharuskan seperti adam dan hawa..

eca tak tahu nak cakap macam mana?? orang kalau nak runtuhkan hubungan seseorang 
memang senang.. macam2 bole buat.. lagi2 kalau ada bukti... perghhh...!! tak sanggup nak hadapi..
apalagi yang cakap bukan2.... eca takot la... takot sangat2... ntah lah...

eca tak tahu nak luahkan kat sape2.. facebook ni sebenarnya menghancur hubungan seseorang..
bencinyaaaaa...... hey kenapa ada manusia macam 2.. kan aman kan dunia nie kalau tak de
manusia macam 2....
first eca baca.. macam nak gugur jantung nie.. berderai airmata nie.....
pas2 serentak pula masalah lain datang.. lagi r macam nak gila hidup nie...
eca banyak2 ingat allah swt.. eca tahu nie sume dugaan semata2...

orang pertama eca cari... kawan baik eca.. menangis2 coll dye...
dye yang tahu eca macam mana... dye suh sabar, dye cakap.. 
ada orang nak dengki 2 sebenarnya.... kuatkan hati, 
makan menangis.. tido pon menangis.... tgk muka sape2 pon nak menangis..
eca kawal kan hati nie jer......

eca tahu... memang ada tak puas hati..
tapi eca diam.. tak kisah member eca ker.. membe bf eca ker..
law tak puas hati ker, tak suka tengok orang lain bahagia ker..
senang je law nak runtuhkan...

eca hanya mampu menangis jer.. kalau boleh.. nak lari sejauh yang mungkin...
tapi kaki nie dah ikat.. susah sebab eca fikir mak ayah....adik2...
2 yang diamkan jer.....

tapi.. kenapa lah eca di uji macam nie...
eca tahu, eca lemah.. tak kuat..
tapi member2 ramai puji yang eca kuat sebenarnya...
ntah lah.. sebab bole sabar, diam... tapi.. dalam hati hanya tuhan jer tahu..
betapa sedihnya tak terhingga....

bila dengar kejujuran bf eca.. sedikit sebanyak..
eca lega dan tenang.. tapi sampai bila?????????????
hanya allah jer yang tahu........


"" ya allah... kau kuatkan lah hatiku untuk yang 1.. tiada yang lain..
kau berikanlah kekuatan sebagaimana aku diuji macam dahulu...
ya allah.. kau jauhkan lah hasat dengki, syirik didunia nie...
sejahat2 syaitan, lagi jahat manusia yang bertopengkan syaitan....
jauhkan lah ya allah.... kau tenangkan lah hatiku..
walau macam mana aku dah lemah dalam hidup..
kau redakan segala kekusutan hidup nie...
sehingga aku mmpu tersenyum bahagiakan dye... 
AMIN "


01. JULAI. 2011

by Siti Aishah (ecah) 0 comments

Berjumpa lagi...

hari ini eca dapat jumpa orang yang eca sayang..
walaupon sekejap jer... eca sanggop..janji dapat jmpe dye..
eca sanggop buat apa sahaja, janji dapat jmpe dye...

tapi.. hati eca sedey dan terasa sangat..
mungkin eca banyak ikot kata hati..
tapi..nak buat macam mana..
law luah pon.. bukan dapat memahami pon apa yang terpendam selama ini..

eca harap.. dye bole fikir sendiri....
eca sayang dye sangat2.. kalo bole masa 2 biar lambat2..
tapi nak buat macam mana..
eca tak mampu nak mengubah apa yang telah ditakdirkan oleh allah swt..
eca hanya mampu berdoa semoga hubungan ni sampai jinjang pelamin... AMIN..